December

Vi låg på sidan i sängen vända mot varann när jag kände det första gången. Hur hjärtat slog fortare när jag tittade på dig. Jag log och du pratade om en film du sett. Samtidigt tittade du på mig med ögon som fick mig att vilja avslöja allt.


Du såg annorlunda ut när du låg på mig. Dina ögon var mörkare och blicken intensivare.


Jag tänker på när snön knarrade under våra fötter och du sa saker jag inte ville höra. Jag ville gråta men fick svälja flera gånger istället. Sedan låg jag på din säng utan att säga något medan du lekte med katten och väntade på mig. På att jag skulle bli den jag var igen.


Den natten drömde jag att jag tappat bort något viktigt.

Du kommer att bli världens bästa pappa till någons barn. Någon som inte är jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0